Welcome to My Blog

Senin, 06 Februari 2012

Tolong Ingatkan Aku


Assalamualaikum...
Sahabat minta tolong sedikit, boleh gak?

.........Tolong ingatkan aku.. Andai aku terlupakan Tuhan..
Dalam kelapangan dan kesibukan.. Dalam kesenangan dan kesusahan..

...............Tolong ingatkan aku.. Jangan jadi anak yang durhaka..
Jika aku selalu berkata kasar terhadap ibu.. Jika aku senantiasa membantah dan menunda-nunda perintah ayah..
..........Tolong ingatkan aku.. Supaya ingat pesanan guru. Bukan sekadar peringatan.. Tapi tarbiyah sepanjang hayat..

.......Tolong ingatkan aku.. Agar senantiasa mendengar dan membaca al-quran..
Ketika handphone penuh hiburan.. Ketika siaran televisi penuh Kedustaan..

........ Tolong ingatkan aku.. Di mana islamku... dimana agamaku..
Jika tingkah lakuku tidak sesuai syariat.. Jika penampilanku tidak sesuai dengan agama..

....... Tolong ingatkan aku.. Jadilah sahabat yang baik..
Sentiasa memberi peringatan.. Sentiasa menerima teguran..

.......Tolong ingatkan aku.. Kalau mencintai cintalah karna Allah..
Dalam memilih utamakan Iman.. Agar kelak terhindar syaitan..

...........Tolong ingatkan aku.. Hidup ini hanyalah satu kali.
Kutiplah mutiara dalam perjalanan.. Semoga di sana menjadi bekal..

.............Tolong ingatkan aku.. Diri ini milik Yang Maha Kuasa..
Kepada-Nya jiwa diserahkan.. Segala-galanya Dialah tumpuan..

...........Tolong ya ingatkan aku...Sahabat dan kawan-kawan sekalian...
Sebagai Bekal Di Alam Barzakhku, Sebagai Bekalan Di Alam RohKu, terima kasih, Alhamdullillah....

wassalam....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar